sunnuntai 20. lokakuuta 2013

Aloitus

Hei!

Tästä se lähtee, elämäni ensimmäinen blogipostaus. En koskaan aikaisemmin ole tosissani ajatellut, että perustaisin blogin. Nyt ajatus blogin perustamisesta kuitenkin tuntui sopivalta, joten päätin koettaa. 


Olen (pian) 18-vuotias tyttö, jonka tavoitteena on pudottaa painoa. Normaalipainoon on matkaa hieman yli 20 kg. Olen välillä tiputtanut joitakin kiloja, mutta kilojen karistaminen on jäänyt aina noin viiteen kiloon. Laihduttaminen on ollut pelkästään lyhytaikaista eikä ollenkaan pysyvää. 
En ainoastaan ole saanut takaisin tiputtamiani kiloja, vaan olen lihonut entistä enemmän.  Haluan saada painoni pysymään normaalina ja alkaa elää terveellistä elämää. Toisin sanoen minun pitää saada elämäntapani kuntoon. 

Uskon pystyväni tähän projektiin, mutta tarvitsen siihen paljon motivaatiota. Olen koettanut eri tapoja ylläpitää motivaatiota, mutta vielä mikään ei ole ollut tarpeeksi tehokas. Tältä blogilta toivon, että se auttaisi ja motivoisi minua tavoitteeni toteuttamisessa. Jos blogi ei ole oikea keino minulle, kokeilen jotakin toista. Uskon, että löydän vielä oikean keinon. 

Tervetuloa seuraamaan matkaani normaalipainon ja terveellisen elämän tavoittelussa! 


6 kommenttia:

  1. kiva banneri:)
    onnea painon pudottamiseen ja terveellisen elämän aloittamiseen^^

    VastaaPoista
  2. Hei!

    Onnea painonpudotukseen ja terveelliseen elämään :) Motivaation ylläpitäminen pitkäjänteisesti ei ole helppoa, varsinkaan jos on tällainen nautinnonhaluinen sokeriaddikti kuin esim. minä.

    Olen itse pudottanut painoa yht. 15 kiloa nimenomaan elämäntapamuutoksella ja keskittymällä niiden terveellisten tapojen opetteluun - ja ennen kaikkea niistä nauttimiseen. Tärkentä on ollut oppia tykkäämään siitä uudesta elämästä, itse en ainakaan pääse piiskaamisella eteenpäin.

    Kirjoittelen terveellisestä elämästä, motivaatiosta yms. blogissani ilonpaiva.blogspot.com . Tervetuloa jos kiinnostaa! :)

    - Mai

    VastaaPoista
  3. Hirmuisesti tsemppiä sulle! :)
    Omalla kohalla ainaki uskon, et just tää blogin pitäminen (julkista jne) on se aika iso juttu, mikä auttaa täs projektissa (ainaki alkuun pääsemisessä).

    VastaaPoista
  4. Tosi paljon tsemppiä! :) Itsekin kirjoittelen paljon liikunnasta ja terveellisistä elämäntavoista. Käy katsomassa jos kiinnostaa!

    http://weerabettina.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  5. Oi, tosi paljon tsemppiä sulle! Liityn ehdottomasti lukijaks, sen verran mua tää kiinnostaa :)

    Itekin pidän samantapasta blogia, joka kertoo omista edistysaskeleista:

    http://elnagettingfit.blogspot.fi/

    VastaaPoista